1 December 2007

Agheeb أغيب (Ausente) por Amro Diab عمر دیاب -Album: Kammel kalamak (Continua tu discurso) (Egipto)

Arabe, Letras de Canciones Traducidas al Español, Música
Agheeb أغيب (Ausente) por Amro Diab عمر دیاب -Album: Kammel kalamak (Continua tu discurso) (Egipto)
Traducción: RockStar-Laura

Estribillo 1
أغيب أغيب و أسأل عليه
agheeb agheeb was2al 3aleeh
Estuve ausente mucho tiempo y ahora pregunto por ella
عايش ازاي و بيعمل ايه
3ayesh ezzay w beye3mel eih?
como está ella y qué anda haciendo?
بيقولوا مش قادر ينسى
bey2olo mosh 2ader yensa
dicen que no puede olvidar
عايش بيتعذب لسه
3ayesh beyet3azzeb lessa
que todavía vive sufriendo
(2x)

Estribillo 2
أغيب و أقول ده زمانه نسيني
agheeb wa2oul da zamano neseeny
Estuve ausente y ahora digo que ella probablemente me ha olvidado
ماهو لو ينسى حينسيني
maho law yensa 7aynasseeny
porque si ella me ha olvidado, yo la olvidaré
طول ماهو فاكر هفضل فاكر
toul maho faker, hafdal faker
encuanto ella me recuerde, yo la recordaré
أيوه امّال أنا باسأل ليه
aywa ommal ana bas2al leih?
o por qué piensas si no que estoy preguntando?
(2x)

أداري ايه أنا ولا ايه
adaree eih ana walla eih?
qué devo esconder de todo lo que siento?
ده أنا يا شوق فيا اللي فيه
dana ya shou2 feya elly feeh
oh! los dos deseamos lo mismo (literalmente: Lo que hay en mí es lo mismo que lo que hay en ella)
ده حالي أصعب من حاله
da 7aly as3ab men 7alo
mi situación es peor que la suya
جرالي أكبر ما جراله
garaly akbar ma garalo
me han ocurrido a mí más cosas que a ella
(2x)

Estribillo 2

Estribillo 1

Estribillo 2
********************************************************************************

No comments: